
Între 4-8 aprilie 2020 s-a desfășurat în Catania, Italia, mobilitatea din cadrul proiectului „Falsamente vero” din Programul Erasmus+, destinată formării profesorilor pe tema jurnalismului civic. Au participat reprezentanți ai școlii coordonatoare a proiectului, Istituto Istruzione Superiore „Leonardo da Vinci” din Carate-Brianza, Italia, ai celor două școli din Berlin, Germania, Mediencollege și Kurt-Tucholsky Oberschule, precum și trei profesori de la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”: profesor Loredana- Elena Tănase, profesor Anișoara – Crina Martinescu și profesor Andaluzia Arif.
În prima zi, delegațiile s-au reunit la liceul-gazdă, Istituto Istruzione Superiore „G.B. Vaccarini”, unde au fost întâmpinate de către directorul instituției, profesor Salvina Gemellaro. A urmat vizita școlii și discuții despre sistemul de învățământ din Italia și din celelalte țări participante la proiect.
În zilele următoare au avut loc întâlniri cu jurnaliștii Carmen Greco și Melania Tanteri, care au explicat mecanismele prin care se pot recunoaște și evita știrile false, făcând o incursiune în lumea jurnalismului actual cu accentul pe problematica rețelelor sociale, întâlniri cu jurnaliști scriitori, Valeria Palumbo, sau cu sociologi, Graziella Priulla, care s-au oprit asupra problematicii feminine din perspectiva informațiilor false. Au fost explicați și aprofundați termeni ca „informare”/ „dezinformare”, dar și mecanismele lingvistice și psihologice prin care o informație falsă ajunge să exercite un impact asupra indivizilor. Invitații jurnaliști au vorbit și despre codul deontologic al profesiei insistând și pe diferența dintre fapte și opinii. Pe lângă activitățile de formare cu specialiști în domeniul media, sociologi și profesori la universități din Italia, participanții la mobilitate au avut prilejul să descopere și informații corecte în legătură cu diverse mituri legate de regiunea Sicilia și de orașul Catania în special. În ultima zi a întâlnirii, profesorii au făcut un bilanț al activităților realizate și au stabilit detaliile acțiunilor ulterioare prevăzute de calendarul proiectului.